Tuesday, October 7, 2008

Bulan Puasa

Bulan puasa telah pon berlalu. Telah pon aku berjaya berpuasa penuh walaupun terdapat banyak halangan dan dugaan di bulan yang mulia ini. Terasa paling tercabar biler satu hari tu lupa nak sahur. Kelas pulak full dari pukul 8 sampai 6 petang. Memang la goyah terasa iman nih. Balik rumah nampak cina ngan india makan besar. Memang ler meleleh ayaq lioq. Tapi berkat kesabaran dapat juga menunaikan rukun islam ketiga nih.

Ada gak kes berbuka ngan air jek. Duit waktu tu dah abis. Terpaksa la korek tabung syiling kat rumah tu (selamat ada tabung). Kira punya kira, cukup la nak beli milo ais. Bile berbuka, kawan aku tanya mana makanan aku. Aku cakap la lupe nak beli. Last-last kantol gak pasal takde duit. Malam tu dieorang belanja aku makan. Terharunyer rasa hati. Hehe padahal suka pasal dapat makan free.

No comments: